spomladanska utrujenost
By Slovenska konoplja

Spomladanska utrujenost

Spomladanska utrujenost nikakor ni še en izgovor za neopravljeno delo, poležavanje ali glavobol. Večina nas je naveličana zime. Pogrešamo toplejše dneve in sončne žarke. In ravno pomanjkanje sončnih žarkov je velik krivec za utrujenost in slabo počutje. Utrujenost, slabo počutje, nihanje razpoloženja in slabo spanje lahko povzročijo, da se naše počutje vrti v začaranem krogu. Ti simptomi vsekakor niso namišljeni. Nekatere ljudi prizadanejo močneje, drugi hitro opravijo s temi tegobami, tretji pa teh simptomov sploh nimajo.

D vitamin

Naše zaloge D vitamina v telesu so se v spomladanskih mesecih že spustile na kritično raven. Na naši zemljepisni širini sonce pada pod takim kotom, da lahko v našem telesu ob ustrezni izpostavljenosti vitamin D tvorimo le od konca aprila do oktobra. V vmesnem, jesensko-zimskem in pomladnem času, pa si od sonca pridobljenega D vitamina ne moremo obetati in smo odvisni od zalog, ki smo jih pridelali čez poletje. Lahko se le poslužimo prehranskih dodatkov, ki poskrbijo za dvig ravni našega D vitamina.
D vitamin igra ključno vlogo pri krepitvi imunskega sistema in pri uravanavanju mnogih funkcij našega telesa. Skrbi tudi za zdrave kosti, mišice in živčevje. D vitamin sodeluje tudi pri tvorbi serotonina, ki mu po domače rečemo tudi hormon sreče.

Triki za lažje premagovanje spomladanske utrujenosti

  • Telesna aktivnost:
    Redna telesna aktivnost je nujna za vzdrževanje zdravega telesa in uma. Kri poženemo po žilah, se dodobra predihamo in kljub prijetni utrujenosti običajno občutimo več energije. Če se le da, naj aktivnost poteka na svežem zraku. Izoristimo tudi vsak pomladni sončni žarek.
  • Izmenično prhanje s toplo in hladno vodo (knajpanje)
    Prebudimo svoje telo in zbistrimo misli. Izmenično oblivanje telesa s hladno in toplo vodo prebudi naš krvni obtok. Takšna stimulacija telesa tudi pospeši izločanje škodljivih snovi iz telesa.
  • Obisk savne
    V savni se bo naše telo prijetno ogrelo, kar pa ni edina prednost. Organizem bomo tudi vzpodbudili, da začne pospešeno izločati odpadne in škodljive snovi iz telesa.
  • Urejeno spanje
    Spanje je izjemno pomembno za vse telesne in duševne funkcije. Vse prevečkrat se spanju najprej odpovemo oz. ga zmanjšamo. To ima visoko ceno. Nujno potrebujemo kakovosten spanec za regeneracijo. Če čutimo potrebo, si brez slabe vesti privoščimo popoldanski dremež. Uvedimo tudi večerno rutino. Umirimo se, spijmo skodelico čaja, vzemimo konopljine kapljice in se odpravimo v posteljo vsak dan ob istem času.
  • Pozitivne misli
    Ne pustimo, da nas negativne in pesimistične misli prevzamejo. Popolnoma normalno je, da smo tudi otožni in žalostni. Zdravo je, da vsa ta občutja sprejmemo in kljub temu ohranjamo pozitivne misli. Razmislimo o meditaciji in o pozitivnih afirmacijah, stavkih, ki si jih na glas ali v mislih govorimo, da vzpodbujamo uresničitev svojih želja ali pa se le pohvalimo. Za začetek si lahko v knjižnici izposodimo kakšno knjigo na to temo.
  • Druženje s prijatelji in družinskimi člani
    V času nastajanja tega prispevka je druženje žal omejeno, saj se preferira fizična socialna distanca. Ampak to ne pomeni, da moramo prekiniti vse stike z našimi najdražjimi. Z njimi smo lahko v stiku preko telefona ali video klica. Če pa imamo možnost, se vsekakor odločimo za skupni sprehod z upoštevanjem varne razdalje. Ljudje smo družabna bitja. Potrebujemo bližino drugih ljudi, pogovor in podporo.

Predvsem pa prisluhnimo sebi. Če čutimo, da potrebujemo počitek, si ga vzemimo. Če uživamo v sprehodih, rekreaciji ali drugih opravilih, pa se nam tega ne ljubi početi, vzpostavimo rutino, ki bo pripomogla k večji motivaciji. Tako spomladanska utrujenost morda sploh ne bo dobila priložnosti, da bi vplivala na naše počutje.

By Slovenska konoplja

5 namigov za prijetnejšo jesen

Pošteno smo že zakorakali v jesen. Dnevi so vse krajši, sonce izgublja svojo moč. Prav nobene potrebe pa ni, da jo izgubljamo tudi mi. Pravzaprav moramo za svojo energijo, dobro voljo, odpornost in zdravje poskrbeti sami. Ponujamo vam pet namigov, ki lahko jesen naredijo prijetnejšo.

GIBANJE NA SVEŽEM ZRAKU

Ne glede na vremenske razmere se vsak dan odpravimo na krajši sprehod. Če nam čas dopušča, sprehode postopoma podaljšujmo in povečajme intenzivnost. Izkoristimo vsak sončni žarek. Sonce v tem letnem času ne skrbi več za tvorbo D vitamina v vašem telesu, njegova svetloba pa vseeno odžene turobno počutje in stres, ki sta velika povročitelja padca imunske odpornosti. V hladnejših mesecih je pri gibanju na prostem tudi poraba kalorij višja. Poveča se tudi presnova, s potenjem in hitrejšim dihanjem pa poskrbimo, da se odpadne snovi hitreje izločijo iz našega telesa. Po aktivnosti na prostem se ne pozabite pocrkljati s čajem. Mi seveda priporočamo domači konopljin čaj.

SEZONSKA PREHRANA ZA ODPORNOST

Izkoristimo jesenske dobrote. Oranžne buče, korenje, kislo zelje, kisla repa, kostanj, jabolka, hruške, kaki, gobe. V jesenskem času, ko dozorijo vse te dobrote, nam lahko nudijo tudi največ vitaminov, mineralov in antioksidantov. Predvsem kislo zelje in repa vsebujeta veliko vitamina C, folne kisline in vlaknin. Imunski sistem in prebava nam bosta hvaležna, če ju bomo pogosto uživali. Ne pozabimo namreč, urejena prebava je ključna za dober imunski sistem.

JESENSKO OKRASIMO SVOJ DOM

Zakaj bi svoj dom praznično okrasili samo decembra? Tudi jesen si zasluži nekaj pozornosti. Ob tem ko krasimo in izdelujemo dekoracijo pozabimo na neprijazno vreme, na težave, ki nas pestijo. Zaposlimo svoje možgane in se sprostimo. Ne potrebujemo veliko, da bo naš dom zažarel v toplih jesenskih barvah. Pojdimo na sprehod v gozd, naberimo barvnega listja, kostanj, šipek, suhe veje … Skupaj z jabolkom ali dvema zložimo nabrano na velik krožnik in že imamo lepo in okusno dekoracijo.

NEGUJMO SVOJO KOŽO

Hladnejši dnevi pomenijo začetek kurilne sezone. Hladni dnevi, sploh vetrovni, niso nič kaj prijazni do naše kože. Po drugi strani pa je topel zrak v našem domu izjemno suh. Poskrbimo, da bo vlažnost zraka v prostorih dovolj visoka. V vlažilnik lahko za boljše razpoloženje kanemo še kapljico ali dve eteričnega olja, kožo pa dodatno zaščitimo z bogato kremo. Tako jo nahranimo z antioksidanti, maščoba pa poskrbi, da vlaga iz kože ne izhlapeva prehitro. Konopljino kremo lahko uporabljate za obraz ali roke, ki so zaradi mraza, razkužil in pogostega umivanja zelo na udaru.

POSKRBIMO ZA KAKOVOSTEN SPANEC

Noči so daljše in brez slabe vesti si lahko privoščimo več spanca. Spanje je pomembno za regeneracijo vseh naših telesnih tkiv, kar pomembno vpliva tudi na odpornost. Večina žal podcenjuje moči dobrega spanca. Pojdite v posteljo najkasneje do 22. ure, saj je v tem delu noči spanec kakovostnejši. Spite vsaj 7 ur. Vprašajte se ali je vredno bedeti pozno v noč, brskati po socialnih omrežjih ali gledati kakšno dolgočasno oddajo na televizijskem programu. Za dober spanec prezračimo spalnico in poskrbimo, da bo tempratura zraka okoli 19 stopinj Celzija. Tudi v spalnih prostorih poskrbimo za ustrezno vlažnost zraka. Pred spanjem se izogibajmo težkim obrokom in alkoholu. Pred spanjem lahko vzamemo tudi CBD kapljice.

By Slovenska konoplja

THC in CBD v onkologiji

Kanabinoide uporabljajo tudi za lajšanje simptomov pri bolnikih z napredovalo rakavo boleznijo, kadar jim običajna zdravila ne pomagajo dovolj. Na Onkološkem inštitutu imajo tako objavljene tudi svoje smernice in klinično pot za zdravljenje s kanabinoidi in praviloma uporabljajo zdravilo, ki vsebuje vsaj dva kanabinoida (THC in CBD), ker se učinki med seboj dopolnjujejo. Vir: AMZS

By Slovenska konoplja

Koliko % imajo CBD kapljice?

Na trgu vlada velika zmeda, saj številni uporabniki primerjajo vrednosti v odstotkih, kar seveda ni pravilno. Celo več, mnogokrat je lahko tudi zavajajoče. O odstotkih lahko z gotovostjo trdimo seveda le za naš izvleček (ki je popolnoma naraven), kjer vrednost dosega okrog 40 %. A ker ponudniki večinoma navajajo % CBD glede na volumen embalaže, je zadeva nekoliko drugačna.

  • 3% kapljice, ki so pakirane v embalaži 10 ml: te naj bi vsebovale 300 mg CBD, ker je 10 ml vsebine približno 10 g,
  • 10% kapljice torej vsebujejo 1000 mg CBD.

Sama koncentracija (torej koliko odstotkov (%) vsebujeta pasta ali kapljice) v bistvu niti ni pomembna. Zakaj? Pomembno je, da je izdelek kakovosten in brez primesi ter nečistoč. Za boljšo primerjavo lahko naredimo primerjavo z alkoholom. Kozarček žganja in steklenica piva. Odstotek (%) alkohola je v šnopsu višji, vendar če spijete 1 ‘štamparle’ žganja ali pa 10 piv, boste več alkohola spili v primeru piv, drži? Zato ni pomembno, kakšen je %. Pomebno je, kakšni sta količina in vsebina. Zato torej previdno pri primerjavah odstotkov.

By Slovenska konoplja

kanabidiol in Kanabionid

Številni kupci in interesenti pogosto vprašujejo po kraticah in omenih. Pripravili smo kratko razlago. Pod kratico CBD lahko najdemo Cannabidiol (ki je 1 od 144 kanabinoidov) in Cannabinoid, ki predstavlja skupek vseh kanabinoidov; teh je volumsko gledano za faktor več, kar pomeni da je lahko prava vsebnost canabidiola precej manjša kot pa je navedeno na embalaži.

Kaj je torej res, je resnici na ljubo kar odvisno od vsakega proizvajalca. Pri Canadocu se držimo pravila, da navajamo vrednosti canabidiola v miligramih – torej eden od vseh kanabinoidov – namesto tega, da je navedeno število vseh kanabinoidov).

Nadalje je za čim boljši učinek odvisno tudi to, da je izvleček, uporabljen za izdelavo izdelkov, resnično naraven in ne osiromašen. Potrebno se je zavedati, da kar nekaj prodajalcev ni proizvajalcev, saj  kupujejo že pripravljene prečiščene (osiromašene) izvlečke v tujini.

Pri naših izdelkih poudarjamo, da je rastlina gojena in pridelana ročno kot zelišče (brez uporabe strojev, ki v zeleno maso oz. čaj zmeljejo tudi plevele in nečistoče). Več informacij.

 

By Slovenska konoplja

Manj vozniškega stresa s kanabisom?

CBD je ena od glavnih učinkovin v konoplji in le eden od mnogih kanabinoidov brez psihotičnega učinka, zato je zaradu možnosti terapevtske uporabe pri razpoloženjskih motnjah zanimiv za raziskovanje. Za voznike utegne biti zanimiv njegov morebitno pomirjevalni učinek na stres.

CBD velja skoraj za čudežno učinkovino, a vse v zvezi s kanabidioli vendarle še ni povsem znano in raziskano. Pri nas so na primer lani po petih letih prepovedali uporabo izvlečkov iz tako imenovane industrijske konoplje v prehranske in kozmetične namene, čeprav ti vsebujejo le do 0,2 % tetrahidrokanabinola (Delta-9-THC) in v skladu s stališčem Svetovne zdravstvene organizacije ne predstavljajo tveganja.

Asist. prof. dr. Tanja Bagar, direktorica nepridobitne in nevladne organizacije ICANNA, mednarodnega inštituta za kanabinoide, ki združuje nekatere strokovnjake, raziskovalce in znanstvenike iz Slovenije, Avstrije in Nemčije, je povedala, da je CBD dokazano učinkovit pri zmanjševanju stresa, tesnobe in drugih razpoloženjskih motenj. Študij na to temo je veliko, a kliničnih raziskav praktično ni.

Spomnimo; telo v stresu samo proizvaja kanabinoide. Imamo svoj lastni (endokanabinoidni) sistem, ki ob pomoči encimov proizvaja kanabinoide in jih, ko opravijo svoje delo, tudi razgrajuje. Kanabinoidi imajo največ učinkov na imunski sistem in osrednje živčevje, kjer imajo celice zanje največ prijemališč (receptorjev). To je eden od temeljnih krovnih nadzornih sistemov v našem telesu, ki skrbi za vzdrževanje ravnovesja z vplivom na proizvodnjo živčnih prenašalcev, hormonov, na presnovo, krčenje mišic, spanje, spomin, delovanje organov in še marsikaj.

Dr. Tanja Bagar: Deluje na celovit način in pripomore k temu, da naše telo ostane v ravnovesju oz. homeostazi tudi v izrednih okoliščinah. Tudi udeleženost v prometu je velikokrat kaskada stresnih in nepredvidljivih okoliščin: možnost, da ohranimo mirnost, zbranost in ravnovesje v takšnih okoliščinah, bistveno pripomore k ustreznejšim odzivom na cesti.

Uporaba CBD je ob upoštevanju nekaterih previdnostnih ukrepov varna in tudi ni zakonodaje, ki bi uporabo prepovedovala. pojasnjuje dr. Bagar. Ker gre za vzpostavljanje ravnovesja v telesu, se posamezniki odzivajo zelo različno. Nekateri potrebujejo več gibanja, drugi pa počitek, da si povrnejo ravnovesje. Okoli 5 % uporabnikov poroča, da se po jemanju počutijo bistveno bolj aktivno, podobno kot po kavi, prav tako pa jih okoli 5 % pove, da se počutijo utrujeno in zaspano.
Zato svetuje, da, še posebej pri vožnji upoštevamo možnost individualnih odzivov. Najboljši nasvet je, da zaužijemo nizke odmerke v popoldanskih ali večernih urah in opazujemo svoje počutje. Večina ne bo opazila akutnih vplivov na počutje glede zaspanosti. Če pa ste med tistimi, je treba CBD zaužiti šele po vožnji ali pa vsaj štiri do pet ur pred njo.

Članek je povzet iz februarske Motorevije. Celoten prispevek lahko preberete na originalnem naslovu.

By Slovenska konoplja

CBD se v telesu ne spremeni v THC!

CBD se v telesu ne spremeni v THC. Pretvorba je tam biokemijsko nemogoča, zagotavljajo pri mednarodnem inštitutu za kanabinoide. Medij Mladina je preveril trditev, ki navaja, da se CBD v telesu spreminja v THC. Kot so potrdili strokovnjaki iz mednarodnega inštituta za kanabinoide (ICANNA), takšno pretvorbo lahko sprožijo samo v laboratoriju v posebnih pogojih. Več v prispevku Mladine.

By Slovenska konoplja

Konoplja nič več v konvenciji prepovedanih mamil

Resolucija o konoplji, ki so jo februarja sprejeli v Evropskem parlamentu, bo zaživela marca 2020. Takrat bo v Svetovna zdravstvena organizacija rastlino konopljo v Konvenciji o mamilih umestila v skupino snovi, ki so pretežno neškodljive zdravju. Vzgajali jo bomo lahko celo v hortikulturne namene. Več v prispevku portala Maribor24.

konoplja na recept
By Slovenska konoplja

3 leta od uvedbe konoplje na recept

Letos mineva tretje leto, odkar je vlada sprejela spremembo uredbe o razvrstitvi prepovedanih drog, kar pomeni dovoljeno uporabo konoplje v medicinske namene, je leta 2016 objavil portal SiolNET. Slovenska tiskovna agencija (STA) je obenem navedla, da je bil glavni namen spremembe omogočiti uporabo konopljinih vršičkov za namenje zdravljenja, saj bodo bolniki lahko takšno konopljo prejeli na zdravniški recept. Pravila glede pridelava in predelave konoplje v medicinske namene v Sloveniji še vedno ostajajo nespremenjena, vsekakor pa velja omeniti, kdo je upravičen do uporabe medicinske konoplje v ZDA  in komu vse jo predpisujejo in predvsem poudariti konopljin potencial. V ZDA so leta 2015 prodali za več kot 5 milijard evrov konoplje za medicinske ali rekreativne namene, kar je 17 % več kot leto prej (2014). Več na portalu SiolNET.